JEP certificaat

JEP certificaat

Met een JEP certificaat kunt u als VenJ medewerker op een veilige manier tijd- en plaats onafhankelijk werken. Het JEP certificaat bestaat uit een persoonsgebonden PKI certificaat met een JEP-account voor toegang tot de webapplicaties van uw organisatie.

Persoonsgebonden certificaat

Het JEP certificaat staat op uw naam en het gebruik van het certificaat is strikt persoonlijk. Bij de aanvraag neemt u kennis van de gebruikersvoorwaarden die gelden voor het JEP certificaat. Bij ontvangst van het certificaat wordt gevraagd de gebruikersvoorwaarden te ondertekenen.

De mogelijkheden van het JEP certificaat

Met een persoonsgebonden JEP certificaat kunt u:
• zich authenticeren zodat u tijd- en plaats onafhankelijk kunt werken
• een elektronische handtekening onder e-mails en ander elektronisch berichtenverkeer zetten
• e-mails en berichten versleutelen

Het certificaat wordt geleverd op smartcard of USB stick. Er is installatiesoftware nodig om het certificaat te kunnen gebruiken.

Doorlooptijd aanvraag

Het verwerken van een persoonsgebonden JEP certificaat aanvraag duurt, na ontvangst door de afdeling PKI, maximaal acht werkdagen.

Hoe lang is een certificaat geldig

Het JEP certificaat is drie jaar geldig.

Wat kost een persoonsgebonden JEP certificaat

Het abonnement kost € 20 per maand, inclusief smartcard/reader of USB stick.